środa, 2 września 2009

Original Rude Bwoy Style!

Zaczął się wrzesień, więc dni już będą tylko chłodniejsze i krótsze, a ja dla Was mam gorący materiał! Mowa o debiutanckim, solowym krążku Grubsona pt. "O.R.S." ("Original Rude Bwoy Style"). Grubson nie jest debiutantem na scenie, bo muzykę robi ponad 15 lat, ma na koncie wiele mixtape'ów, numerów, gościnnych udziałów i koncertów. Co ciekawe został zwycięzcą konkursu Magiery i L.A., gdzie nagrodą było nagranie utworu na trzecią cześć klasycznej kompilacji "KodeX". Właśnie kawałek "Siła Z Pokoju" z Junior'em Stress'em, do którego powstał teledysk, dał Grubsonowi większy rozgłos.



Płyta "O.R.S." została wydana w MaxFloRec. Całość tworzy 18 kawałków, w tym remix kawałka "Nowa Fala" z ukrytym bonus track'iem - "PorobiCie". Dodatkiem jest bonusowy kawałek "O.R.S." do pobrania ze strony. Gościnnie usłyszymy Emilię z BzzT Sound System, DGE, Metrowego w dwóch kawałkach (w tym remix) i cała plejadę w remixie: Bu, Majkela, Skorupa, Winiego, Madmike'a, Junior'a Stress'a, Nass Cypher, Cheeba, Grizzlee oraz Jahdeck'a. Jeśli ktoś zna wcześniejsze dokonania Grubsona to domyśla się, że "O.S.R." nie jest to strice rapowy krążek, dostajemy na nim mieszankę stylów, gdzie ważnym elementem jest energia i ragga.
Wyjątkowa na tej płycie jest nawijka Grubsona, ponieważ jest on obdarzony zachrypniętym głosem, który dla jednych może być drażliwy, a dla drugich wręcz odwrotnie. Ja należę do drugiego obozu. Lata praktyk pozwalają muzykowi z Rybnika świetnie manipulować głosem, bawi się flow, gdy rymuje czy śpiewa. Dla mnie to wielki plus, ponieważ dzięki temu nie brzmi on monotonnie.
Większość płyty jest bardzo mocna i dynamiczna, znajdziemy także kawałki spokojniejsze jak "Na Szczycie", który jest najlepszym numerem z płyty, pełny mistrz - muzyka, tekst i wykonanie. Zacząłem od swojego najlepszego numeru, lecz muszę go wyróżnić. Nie znaczy to, że płyta to 'jednohitowiec', przeciwnie! Płytę promują dwa kawałki: "Śpiesz Się Powoli" i "Nowa Fala". Oba numery są bardzo pozytywne i są raczej trafione. Po cichu liczę, że kolejnym klipem będzie "Na Szczycie". Bardzo pozytywnie odbieram kawałek, który żartobliwie nazwałem 'tribute' dla Kononowicza - "Nie-Ma-Nic". "Nie-Ma-Nic" krążył po siec w surowej wersji i na innym bicie. Podobnie jest w przypadku kawałka "Nie-Nie-Nie", lecz myślę, że umieszczenie tego na oficjalnej płycie jest dobrym krokiem, bo to świetny numer. Wśród gości chciałbym wyróżnić Emilię, która ma świetny głos i kawałek "One", dzięki niej jest jeszcze lepszy. Przerywnikiem muzycznym między kawałkami jest śmieszny skit "Kiedy Byłem - Skit" - polecam.
Muzycznie płyta jest bombą, która wybucha od razu przy "O.R.S. - Początek". Wielka energia nie tkwi tylko w Grubsona nawijce, ale właśnie też w bitach, więc idealnie do siebie pasują. Jako minus muszę wymienić jeden numer, którego nie mogę całego przesłuchać, jest to "Moc" z DonGuralEsko. Bit z tego kawałka jest strasznie nie strawny, sztuczny - nie dla mnie.
Patrząc na to jaką ma zajawkę muzyczną ma Grubson (wiele koncertów, soundsystemowe akcje, granie na parkingu na tegorocznym Hip Hop Kempie!) i to jaką siłę ma w sobie "O.R.S." stwierdzę, że płyta jest kapitalna! Nie wspomniałem o tym, że podszedłem do płyty bardzo sceptycznie, nie oczekiwałem cudów i wielkiego przełomu muzycznego, lecz teraz nazywając płytę kapitalną jestem po prostu mile zaskoczony tym faktem. Niedawno pojawiła się informacja, że "O.R.S." został zaznaczony na stronie Empiku jako bestseller, a MaxFlo zostało zmuszone do dotłoczenia płyty, ponieważ sprzedaż idzie bardzo dobrze! Gratuluję Grubsonowi mega debiutu i polecam jak najbardziej!

Teledysk promujący płytę - "Śpiesz Się Powoli / Nowa Fala":


Tracklista:
01.O.R.S. - Początek
02.Nowa Fala
03.Śpiesz Się Powoli
04.Nie-Ma-Nic
05.Na Szczycie
06.One (Feat. Emilia)
07.NieNieNie
08.Moc (Feat. DonGuralEsko)
09.Siebie Mi Daj
10.Ruffneck
11.Kiedy Byłem Skit
12.Biba
13.Przestań Się Bać
14.Bo To Polska (Feat. Metrowy)
15.NieMaToJak
16.Jak Wczoraj
17.Koniec
18.Nowa Fala (Remix) (Feat. BU, Metrowy, Majkel, Skorup, Wini, MadMajk, Junior Stress, Mass Cypher, DJ Feel-X, Cheeba, Grizzlee & Jahdeck)

2 komentarze:

  1. zajebiste !!!! polecammmm i dobrze dosumawana

    OdpowiedzUsuń
  2. GrubSon jest po prostu zajebisty , jego piosenki niosą przesłanie a w dzisiejszych czasach dużo jest tandetnych "gwiazdek" , szacun dla GrubSona za to , że tworzy :)

    OdpowiedzUsuń