sobota, 30 maja 2009

Karwan "Wielkie Serce" - recenzja przedpremierowa



Nie ukrywam, że bardzo się cieszę, że mam okazję napisać o tej płycie przed premierą - mój blog prawie jak Spinner. Płytę tę katuję od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz zebrałem siły by napisać kilka słów o "Wielkim Sercu". O Karwanie już pisałem na blogu, a nawet robiłem z nim wywiad, więc nie będę rozpisywał się kim jest sam raper.
"Wielkie Serce" to jego pierwszy poważny projekt i jak powiedział w wywiadzie włożył w niego dużo serca. Tworzy go 10 numerów (zaliczam do nich także "Intro" i "Outro (Tworzę Legendę)") plus jeden skit od chłopaków ze Słubic - Emrata i Expe. Oprócz Karwana na majku usłyszymy takich typów jak Młd z Gang Agi, Ask, LaikIke 1 oraz Stillo. Muzyczną stroną "Wielkie Serca" zajęli się: Rav, JoTaCe, Zioło aka Zioło Zioło, Marsan, Expe i Zamot - bardzo konkretnie. Za gramofonami w czterach numerach stanął DJ Funky. Miksem i masteringiem zajął się Qulesz ProeM Studio. Autorem okładki jest Krzysztof Kiciński ztj. Kane.
Chciałbym pokrótce omówić każdy z kawałków, lecz nie zdradzając wielu szczegółów. Na samym początku krążka, w "Intro", Karwan pierwszymi wersami pokazuje, że mamy przed sobą płytę bardzo dobrego kota, który potrafi konkretnie nawinąć - "KRW dla sceny respirator". "Wielkie Serce" to tytułowy joint, który miałem okazję stestować prędzej, gdyż znajduje się on na Myspace, a więc z tym kawałkiem jestem już bardzo dobrze osłuchany, konkret. "Młd, KRw, JoTaCe / jebać puste słowa, daję dźwięk jak Rahzel / świat robotów wpierdala ci fazę" tak rozpoczyna się numer "Niewolnicy" do którego skrecze i cuty dostarczył Funky, a Młd jak i Karwan dali dobre zwroty i "nieposkromiony rap bez cukru jak Pepsi Light". "Wstecz" to numer w którym Karwan zabiera nas w stare czasy, jeśli o mnie chodzi to lubię 'wspominkowe' kawałki (nawiasem chyba "360 Obrót" Fiodora nikt nie pobije). Moim zdecydowanym faworytem na płycie jest "Nie Umiem Tym Oddychać", który po prostu za pierwszym razem wyrzucił mnie z butów, centralnie jaram się nim. Karwan i Ask dają rade, lecz to co wyprawił Marsan na bicie sprawiło, że ten numer jest według mnie najlepszy! "Szczęście" to kawałek, który jak "Wielkie Serce" znajduje się na Myspace, konkretna nawijka. LaikIke1 wspólnie z Karwanem nawijają w "Syfie", szczególnie w banie wbiła mi się linijka Karwana: "szkoła skurwysyństwa - uczeń zabija mistrza", jedynym mankamentem może być bit Expe, którym początkowo się jarałem, lecz z czasem trochę mnie on męczy. "Kombinacje 2007" jak mówi tytuł to starszy kawałek, który lekko odstaje od reszty przez jakość, lecz jak najbardziej podoba mi się ten numer. "Między Nami" ze Stillo to dla mnie jeden z gorszych jointów, po prostu nie siada mi, więc najrzadziej wracam do tego kawałka, który nawiasem znalazł się na EP "Wersy Z Kolan" jako bonus track. No i na sam koniec mamy "Outro (Tworzę Legendę)" - szkoda, że nie powstał z tego pełny numer tylko minutowy joint: "Rafał dał bit legendę jak kiedyś / kasety gdzie "Skandal" i WYP3 / dostałem dreszcze na plecy jak Ty teraz / wiesz tak się tworzy te legendy dzieciak!".
Produkcyjnie płyta jest znakomita, a znakomitość u mnie to klasyczność, więc jeśli szukasz plastikowych bitów to nie masz po co sprawdzać "Wielkiego Serca". Każdy z producentów rzucił bardzo fajną produkcję, chociaż chciałbym wyróżnić Marsana, który dał dwa bity, w tym jeden to bomba (!) oraz Rav'a, gdyż jest to nieznany mi producent, a jego trzy bity z płyty są na prawdę ciekawe.
"Wielkie Serce" jest raczej równą płytą, lecz ma swoje gorsze i lepsze momenty. Czuję trochę niedosyt, gdyż płyta jest dla mnie zbyt krótka, bo jak wiadomo dobrego rapu chce się więcej i więcej! Jestem ciekaw odbioru "Wielkie Serce" wśród innych. Płyta nie jest objęta żadnym patronatem medialnym, lecz mam nadzieję, że nie przejdzie on bez echa i zostanie zauważona przez prawdziwych zajawkowiczów znających się na dobrym rapie. Na samo zakończenie chciałbym powiedzieć, że płytę propsuję także Laik, więc na prawdę warto na to czekać i jak się ukaże to katować, jarać się co najmniej, tak jak ja.
Już niedługo będę mógł podzielić się z Wami całą płytą, lecz póki co zapraszam na Myspace Karwana, gdzie znajdziemy dwa numery z płyty: tytułowy "Wielkie Serce" oraz "Szczęście", a także promomix.
Zapomniałbym dodać, że płyta właśnie jest w tłoczni i będzie 100 limitowanych sztuk, więc wkrótce będzie można także zamówić "Wielkie Serce" na krążku fizycznym.

Tracklist:
01. Intro (+ DJ Funky, prod. Rav)
02. Wielkie serce (prod. Rav)
03. Niewolnicy (+ Młd, DJ Funky, prod. JoTaCe)
04. Wstecz (prod. Zioło)
05. Skit Słubice (Expe, Emrat)
06. Nie umiem tym oddychać (+ Ask, DJ Funky, prod. Marsan)
07. Szczęście (prod. Marsan)
08. Syf (+ Laikike1, DJ Funky, prod. Expe)
09. Kombinacje 2007
10. Między nami (+ Stillo, prod. Zamot)
11. Outro (Tworzę legendę) (prod. Rav)

12 komentarzy:

  1. chujowa recenzja na maxa skoncz z tym chłopie smieszne promowanie koleżków

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałem na hejting :). Dzięki!

    PS. nie skończę z tym, dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pieprzyc hejterków, w dodatku anonimowych. pozdro Miszczyk.

    Tyf

    OdpowiedzUsuń
  4. miszczyk dziecko internetu i jego przydupas żal.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak propsowanie ziomkow w recencjach, ta recenzja jest tak dluga, ze nawet nie mam zamiaru tego czytac

    OdpowiedzUsuń
  6. ja to jebie...nagral, nasral, sam sobie rap dal...okladka lepsza od plyty elo

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja się z hejtami nie zgodzę. Nie umiem tym oddychać rozjebało mnie na części. Płyta dobra, a Wy buraki nie słuchaliście a ciśniecie. Props Karwan.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pf przesłuchałam i jest jaranko. Kawałek z LaikIke1 proste mega. Propsy Karwan i miszczyk za recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja slucham wlasnie krazka i musze powiedziec ze jest to kawal dobrego materialu, jaram sie w opor, dobry klimat. props

    OdpowiedzUsuń
  10. Poczekajcie na nową płytę Krw . Rozpierdala !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Płytka bardzo mi się podoba. Chłopak ma talent.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest bardzo dobrze! Aż człowiek musi się napić z radości :).

    OdpowiedzUsuń