piątek, 31 października 2008

Cyne.

Dzisiaj wziąłem się za odsłuch najnowszego wydawnictwa od Cyne "Pretty Dark Things" i pomyślałem o tym, że mogę przybliżyć (a także sam dowiedzieć się więcej), co nieco o tej, w sumie mało znanej (jeszcze!), ekipie.

A więc... sama nazwa składu CYNE to skrót od "Cultivating Your New Experience". Cyne to florydzka (dokładnie z Gainesville - ok. 115 tys. mieszkańców) hip-hopowa grupa utworzona latem 2001 roku. Cyne to czterej różni muzycy - dwóch raperów (Akin Yai a.k.a. Akin oraz Clyde Graham a.k.a. Cise Star) oraz dwóch producentów (Michael Gersten a.k.a. Speck oraz David Newell a.k.a. Enoch) tworzący jeden zajebisty skład. Ich styl jest charakterystyczny, wykorzystują w swoich kawałkach elementy trip-hop'u, rock'u, jazz'u i ciepłego soul'u, przez ich muzyka jest łagodna i przyjemni dla uszu słuchacza. Cyne nie nawijają o 'koksie, dupach i hajsie', wręcz przeciwnie - lirycznie pokazują się od strony politycznej, społecznej, ale nie tylko, bo na przykład od strony filozoficznej. Grupa zadebiutowała na rynku wydając w 2001 roku dwunastocalówkę "African Elephants". Cyne, a także członkowie składu, współpracowali z wieloma innymi artystami m.in. z Daedelus, czy ze znanym japońskim producentem Nujabes. Wydawali swoje albumy w Botanica Del Jibaro, P-Vine Records, City Centre Offices, a także - najnowszy album - w Hometapes. Warto zaznaczyć, że jedna z ich płyt - "Evolution Fight" z 2005 roku - została nazwana albumem tygodnia ("Album of the Week") przez magazyn Stylus.

Ja swoją przygodę z muzyką ekipy Cyne zacząłem od EPki "Growing", którą usłyszałem przypadkowo. Zajarałem się tymi czterema numerami z EP (resztę stanowią instrumentale tych kawałków) i dalej poleciałem z tematem - przesłuchałem poprzednie płyty (i kolejne sprawdzam do dziś!). Gorąco polecam tą ekipę.
Oto dyskografia, uwzględnione EP i LP:
2003:

"Cyne (Collection 1999-2003)" (label: P-Vine / Botanica Del Jibaro)


"Time Being" (label: Botanica Del Jibaro / P-Vine)


2004:

"Growing EP" (label: City Centre Offices)


2005:

"Evolution Fight" (label: City Centre Offices)


"Running Water EP" (label: City Centre Offices)


2007:

"Grey Matter EP" (EPka została udostępniona - całkowicie za friko! - do pobrania na ich stronie)


2008:

"Starship Utopia" (label: Project Mooncircle)


"Pretty Dark Things" (label: Hometapes)


Teledyski, zachęcam do obejrzenia i posłuchania!
"Haze":


"Running Water":


Sprawdź też:
MySpace Cyne
Oficjalna strona

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz