sobota, 30 stycznia 2010

Chudini "83200 EP" - przedpremierowa recenzja



Po LP "Słuchawki, Mikrofon, Długopis, Kartka" nadchodzi czas na nowy materiał, którym jest EP "83200". Na całość materiału składa się siedem solidnych numerów, które wyprodukował Chudini. Po za nim na mikrofonie usłyszymy dwóch starogardzian: Sokrato oraz znany członek liveband'u Sekaku - Mielzky aka Gruby Mielz. Z tego co łatwo zauważyć cała (począwszy od okładki, studia, gdzie nagrywano materiał, przez gości, produkcję, po mix i mastering) EP "83200" została zrobiona w stu procentach przez Stargardzian, a także sam tytuł zdradza Chudiniego, że jest lokalnym patriotą, a Stargard Gdański jest bliski jego sercu ("Ja żyję dla 83 (...)"). Płytę promuje tytułowy singiel z Mielzkim, który mogliście sprawdzić jakiś czas temu (link do niego poniżej). Nie ma co ukrywać i na nowej EP nie doszukuję się wielkich rewolucji i zmian w rapie Chudiniego, lecz naprawdę nawet tego nie oczekiwałem, ponieważ kocham taki rap, jaki tworzy Chudini. Zdecydowanie mocną stronę stanowi także produkcja, bo jeśli chodzi o mnie to trafia w mój gust idealnie. Klasyczne, samplowane podkłady, surowe bity - "po prostu dobra płyta na dobrych, kurwa, bitach"! Jedyną brakująca, a dość istotną rzeczą jest brak DJ-a i jego dobranych cutów i skreczów. Jeśli chodzi o "numery-faworyty" to na szczycie stawiam "Zrozum To" - z tego względu, że odpalając go przeszły mnie ciary - plus, plus! Oczywiście "Gdzie Jest Rap?" i "83200" też zaliczam do tego grona. Tak szczerze mówiąc i nikomu nie liżąc tyłka powiem, że nie ma na tej EP słabych numerów. Jeśli miałbym jeden wybrać na siłę to byłby to "Mijają 3 Lata", chociaż de fakto to dobry numer. Płyta jest w moim guście i jeśli podobają wam się polecane przeze mnie produkcje to "83200 EP" też wam się tak spodoba. Chudiniego od siebie bardzo propsuję za to, że wkłada tyle sił i serca w ten rap. Jak myślicie - Stargard Gdański powinien być dumny z "83200 EP"? Ja myślę, że jak najbardziej tak. Wy dowiecie się tego już pierwszego lutego (szukajcie tutaj)! Na koniec dodam, że płyta będzie dostępna także w formie fizycznej.


Tracklista "83200 EP":
01. Widzisz
02. Zrozum To
03. Gdzie Jest Rap?
04. Mijaja 3 Lata
05. 83200 (feat. Mielzky)
06. Ławki Osiedle
07. Na Luzaku (feat. Sokrato)

3 komentarze: